sobota, 20 lutego 2016

Umberto Eco nie żyje. Autor "Imienia róży" miał 84 lata

Jeden z najwybitniejszych europejskich intelektualistów, filozof i pisarz popularnych książek, eseista i gazetowy felietonista, krytyk sztuki i językoznawca zmarł w piątek 19 lutego. Informację o śmierci Umberto Eco podał dziennik "La Repubblica", powołując się na jego rodzinę.

Jego najsłynniejsza powieść to światowy bestseller "Imię róży" (1980). To był też debiut prozatorski Umberto Eco. Osadzony w średniowieczu kryminał, którego akcja rozgrywa się w opactwie benedyktyńskim, doczekał się w 1986 r. ekranizacji Jean-Jacques'a Annauda z Seanem Connerym w roli głównej.

- Kiedy napisałem "Imię róży", miałem 48 lat, opublikowałem ponad 10 książek tłumaczonych na wiele języków, miałem katedrę uniwersytecką, nie chciałem zostać ani premierem, ani rektorem i nie wiedziałem, co jeszcze mogę robić - tłumaczył. - W tym wieku człowiek na ogół ucieka z tancerką albo ze striptizerką, a ja uznałem, że lepiej będzie napisać powieść. Striptizerka w ciągu tych 20 lat pewnie już dawno by mnie rzuciła, a powieści wciąż dotrzymują mi towarzystw.


Cały tekst: http://wyborcza.pl/1,75475,19654025,umberto-eco-nie-zyje-autor-imienia-rozy-mial-84-lata.html#ixzz40ixwqAYn

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz